top of page

Az adatok nyomában - Miért fontos a megérzések mellett az adatelemzés a vállalkozásban?

A vállalkozói intuíció nélkülözhetetlen egy vállalkozás indulásakor, de ahogy a cég növekszik, a döntések meghozatalában egyre fontosabb szerepet játszanak az adatok. A megérzéseket ezután sem kell teljesen figyelmen kívül hagyni, ám ha kizárólag azokra támaszkodunk az üzleti döntések meghozatalakor, a következmények nem csak kedvezőtlenek, de esetenként még akár károsak is lehetnek.


Az adatok alapján történő döntéshozatalkor a megérzéseinken túl azokat a számszerűsíthető változókat is figyelembe vesszük, amelyek objektív módon mérik a vállalkozás teljesítményét és tendenciáit. Ha az adatok nincsenek összhangban a megérzésünkkel, ideje elkezdeni a kutatást és mélyreható adatelemzést. Az adatgyűjtés során fontos, hogy lehetőség szerint kerüljük a kognitív torzításokat, vagyis ne csak olyan információkat gyűjtsünk be, amelyek az általunk várt tényállást erősítenék meg.


Az alábbi lista foglalja össze a fontosabb tényezőket:


  1. Az intuíció fontos a vállalkozás indulásakor, de már stabilan futó, növekvő cégek esetében mindig össze kell vetnünk a rendelkezésünkre álló adatokkal is.

  2. Az adatok objektív visszajelzést biztosítanak a vállalkozás teljesítményéről és tendenciáiról.

  3. Az adatok és a megérzéseink összevetése segíthet megelőzni egy rossz vagy egyenesen káros döntést.

  4. Az adatok gyűjtésekor igyekezzünk elkerülni a kognitív torzításokat, hogy tisztább képet kaphassunk a valóságról.

Egyik találkozónk témája a Kulcsfontosságú Teljesítménymutatók volt, angol rövidítésben KPI. Ha érdekel a téma, ajánlom, hogy olvasd el a KPI-ról szóló cikket:



Vagy nézd meg a beszámolónkat a találkozóról, aminek videóját itt is megtekintheted:


A találkozó leírása, ahol a hat kulcsfontosságú teljesítménymutatóról volt szó:


Mikael Denut - Kulcsfontosságú Teljesítménymutatók (KPI) Mi a Boostnál külön hangsúlyt fektetünk arra, hogy az elért sikereket számszerűsíthető adatokkal is alátámasszuk. Hiszünk abban, hogy a valódi növekedés nem riad vissza az ellenőrzéstől. Sőt! Az objektív számok sikerélményt jelentenek, további fejlődésre buzdítanak, ráadásul egyes mutatók arra is rávilágíthatnak, mely területeken van még szükségünk tanulásra. A Boost csoportok adataiért a csoport titkára felel, a csoport és a tagok teljesítményét pedig egy meghatározott rendszerrel, a Boost kerékkel mérjük. Az adatok önmagukért beszélnek; egyszerre bizonyítékok és iránymutatók, amik segítségével motiváltan és céltudatosan haladhatunk a siker felé.


Mi. Együtt. Fejlődünk.

bottom of page