Az árak védelme sajnos minden vállalkozónál fontos téma. Sokszor görcsös magyarázkodásba kezdünk az ajánlatunk kapcsán, és könnyen elfeledkezünk a valódi értékünkről, és többek között az ügyfeleink igényeiről. Sok vállalkozó maga sem hiszi el, hogy nem árazta túl, amit kínál. Az árak védelme helyett inkább az értékesítési folyamatot kellene optimalizálnunk, hogy jobban megérthessük és kielégíthessük az ügyfeleink igényeit. Ebben a cikkben három tanácsot adunk, amelyek segíthetnek abban, hogy jobban menjen szolgáltatásaink és termékeink értékesítése, és hogy ne azon görcsöljünk, vajon az ügyfél drágálja-e az árainkat.
Az értékesítés minden vállalkozás számára kulcsfontosságú kérdés, de sajnos sok vállalkozó nem kap megfelelő tanácsot és támogatást ezzel a folyamattal kapcsolatban. A Boost Budapest csoport egy olyan üzleti közösség, amely segít a vállalkozóknak jobban megérteni az értékesítési folyamatot, ezáltal fokozottan irányzott kérdésekkel tudnak a vevőknek segíteni. Íme 3 tanács, ami segíthet:
Ismerd meg ügyfeleid igényeit: A vevő igényei a legfontosabbak, ezért elengedhetetlen, hogy minél jobban megismerjük őket. Ha tudjuk, hogy mi a lényeg számukra, könnyebben tudjuk rájuk szabni a terméket, illetve a szolgáltatást, így kevesebb időt töltünk majd az áraink védelmével.
Tegyél fel jó kérdéseket: A megfelelő kérdések feltevése segít jobban megérteni az ügyfél igényeit és az értékesítési folyamatot. Például, mi a legfontosabb a vevő számára a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban? Milyen probléma megoldásában nyújt segítséget termékünk, illetve szolgáltatásunk?
Fejleszd az értékesítési képességeidet: A jó értékesítőnek szüksége van egy jó adag önbizalomra, kommunikációs készségre és az értékesítési folyamat ismeretére. Ha folyamatosan fejlesztjük ezeket a képességeket, könnyebben tudjuk majd eladni termékünket, szolgáltatásunkat, és még árvédelemre sem lesz szükség. A rendszeres felszólalás, és a jól begyakorolt értékesítési beszéd sokat segíthet, hogy magabiztosabbnak tűnjünk.
Az értékesítés alapja ügyfeleink igényeinek megértése. Ha gyakran szorulunk arra, hogy megvédjük árainkat, akkor valószínűleg nem végeztünk jó munkát, vagyis feltehetőleg nem értettük meg igazán ügyfeleink igényeit. Az értékesítési folyamatban fontos, hogy ne csak a saját termékeinkre és árainkra fókuszáljunk, hanem ügyfeleink igényeire és problémáira összpontosítsunk.
A Boost Budapest csoport abban is segít nekünk, hogy jobban megértsük ügyfeleinket. A csoport vezetője, Mikael Denut írt egy érdekes cikket a teljesítménymutatókról, amely segít abban, hogy jobban megértsük saját vállalkozásunkat. Boost tagként például találkozhatunk más vállalkozókkal, akikkel megoszthatjuk tapasztalatainkat és inspirálódhatunk egymástól.
Az árak védelme helyett lényegesebb, hogy megértsük ügyfeleink igényeit és szükségleteit, hogy ezáltal jobban ki tudjuk szolgálni őket. Kérdezzünk rá, hogy számukra mi a fontos, és ez alapján segítsük őket a döntéshozatalban. Az is kulcsfontosságú, hogy ne csak az árat nézzük, hanem az általunk nyújtott és képviselt értéket is. Ha ezeket a tanácsokat követjük, biztosak lehetünk benne, hogy sikeresebb lesz az értékesítési folyamat, és jobban ki fogjuk tudni szolgálni ügyfeleinket. Amennyiben érdekelnek további tanácsok, csatlakozz a Boost Budapest csoportjához, ahol hétről hétre egy dedikált coach segít a fejlődésben és többek között a vevői igények pontosabb feltárásában is.
Mi. Együtt. Fejlődünk.
Comments