top of page

8 hatékony módszer a munkahelyi motiválásra

Az ember, mint minden társas lény az őt ért hatások alapján módosítja a viselkedését. Manapság az a vezető szemlélet, hogy jutalmazással sokkal könnyebb pozitív irányba eltolni a munkahelyi teljesítményt, mint büntetéssel – ebből következik, hogy a munkahelyen elért célokat is igyekszünk valamilyen módon megjutalmazni. Ha szeretnénk motiváltak maradni, vagy társainkat motiválni a munkában, fontos megfelelő módot találnunk a jutalmazásra. Az alábbi 8 módszer remek választás lehet, mivel csökkenthetik a stresszt a munkahelyen, és segíthetnek feltöltődni a nap során:


  1. Kávéfogyasztás – A koffein élénkítő hatása mellett a kávézás rituáléja több szempontból is jótékony hatású lehet. Egy kávé elfogyasztása rövid ideig tart, mégis segít kilépni a mókuskerékből, jó érzéssel tölti el az embert, a kényelem és megbecsülés szimbóluma is lehet. Ezen kívül közösségépítő szerepe is van.

  2. Friss levegőn való időtöltés – A megállás nélkül áramló információk és elintézni való teendők rendkívül erős stresszforrások, különösen négy fal közé zárva. A friss levegőn tartózkodás segíthet csökkenteni ezt a stresszt, a szabadság érzetét adja, így nyugodtabban, összeszedettebben folytathatjuk utána a munkát.

  3. Könyv vásárlás – Az ajándékozás önmagában is egyike a szeretetnyelveknek, megbecsülést, odafigyelést jelképez, ezáltal kifejezhetjük, hogy értékeljük az erőfeszítéseket. Magunkat megbecsülni pedig éppen olyan fontos, mint másokat.

  4. A célok elérését jelző játék – Különösen kompetitív kollégák esetében kifejezetten motiváló egy barátságos, házi verseny, melynek célja a vállalkozás sajátja is. Így egyszerre lehet játék is a munka, a célokat pedig gyorsabban érhetjük el!

  5. Társasági időtöltés barátokkal – Kapcsolódni emberi létszükséglet. Egy bowlingozás a kollégákkal vagy közös időtöltés munka után a barátokkal rengeteg energiát adhat, csökkenti a szorongást, segíthet megelőzni a kiégést, elmagányosodást.

  6. Meditatív idő – Néhány perces meditációk is kiválóan csökkenthetik a munkahelyi stresszt, felfrissítenek.

  7. Edzőterembe járás – A testmozgás számos jótékony hatását tudományos tények igazolják. Amellett, hogy növeli az állóképességet, energiával tölt fel, csökkenti a stresszt, endorfint termel, sikerélményt nyújt, és ezáltal növeli az önbizalmat is.

  8. Pihenőidő a munkahelyen – Mindenkire más van motiváló hatással, ezért fontos, hogy megtaláljuk a számunkra legideálisabb módszert vagy módszereket. Ha jutalmazásunkat a munkahelyi céljaink eléréséhez kötjük, azáltal jobban élvezhetjük a munkát és könnyebben érhetünk el benne sikereket, mellyel hatékonyan elkerülhetjük az üzleti kiégést is.


Emellett fontos, hogy a jutalmazások ne legyenek egysíkúak és monotonok, variáljuk őket, így folyamatosan fenntartva a munkatársak érdeklődését és motiváltságát. Az is fontos, hogy a jutalmazás valódi értékkel bírjon a munkatársaink számára, ne csak egy üres gesztusként tekintsenek rájuk – ezért érdemes megismernünk őket, odafigyeléssel, esetleg konkrét kérdésekkel megbeszélni, mit tartanának motiválónak. Végezetül fontos, hogy a jutalmazás rendszeres legyen, hogy folyamatosan fenntartsa a motivációt a munkatársakban. Az eredmények elérésével párosuló jutalmazás segítheti a munkatársakat abban, hogy folyamatosan inspiráltak és elkötelezettek legyenek a munkájuk iránt.


A Boost három alappillére a ”Fejleszd magad!”, ”Fejleszd a vállalkozásod!” és a ”Fejleszd egy barátod vállalkozását!”. Adni azonban csak az az ember tud, akinek van miből. Mi a Boostnál mindenek elé helyezzük a vállalkozó, mint ember jólétét és fejlődését, a motiváció fenntartását pedig a Boost pontrendszer alapján folyamatosan értékes gesztusokkal (pl. egy háromhavi tagdíj átvállalásával) és oklevelekkel is honoráljuk. Az elért sikereket hatalmas bulikkal, zenés-táncos összejövetelekkel, finom ételekkel és italokkal ünnepeljük meg. A Boostnál mindig a vállalkozók az elsők, és hiszünk abban, hogy egy megbecsült, elégedett ember hegyeket tud megmozgatni.


Mi. Együtt. Fejlődünk.

1 commentaire

Noté 0 étoile sur 5.
Pas encore de note

Ajouter une note
Preiner Anna Mária
Preiner Anna Mária
14 févr. 2023

Nagyon jó szempontokat és egyszerű módszereket írtál le a motiváció fenntartására és folyamatos figyelemmel kísérésére.

Legyen motiváltan szép napod, megfelelő emberek között, egy finom finn kávéval, a friss levegőn játszva - töltődve!😃


J'aime
bottom of page