A szakértőből vállalkozóvá válás folyamata gyakran izgalmas, ugyanakkor kihívásokkal teli utazás. A specializáció területén már bizonyított szakembernek egyszer csak új szerepkörrel, új felelősségekkel és kihívásokkal kell szembenéznie.
Az egyik legfontosabb dolog, amit minden vállalkozónak meg kell értenie, az a marketing jelentősége. Egy vállalkozó nem csak a terméke vagy szolgáltatása szakértője, hanem a márkája marketingjének is. A folyamatos marketing erőfeszítések kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez.
Tekintsünk egy valós példát: Mikael (IVAeris Kft), aki sokáig légtechnikusként dolgozott, úgy döntött, hogy saját vállalkozást indít. Mikael értett a szakmájához, de kezdetben keveset tudott a marketingről. Aztán rájött, hogy a szolgáltatását akkor tudja a legjobban értékesíteni, ha ő maga válik a annak legnagyobb hívevé és marketing szakértővé. Miután a marketingre is nagyobb hangsúlyt fektetett, vállalkozása gyorsan növekedni kezdett és ma már külföldre is tudott terjeszkedni.
Ez a szerepváltás fontos, és hatékonyan kell végrehajtani.
Néhány tipp a sikeres átmenethez:
Tanulj meg többet a marketingről és annak legjobb gyakorlatairól.
Készíts stratégiát, hogy hogyan értékesíted a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
Szánj időt és erőforrásokat a marketingre.
Mérj és értékelj rendszeresen a marketing erőfeszítéseid hatékonyságát.
A Boost Hungary vállalkozói közösség tagjaként nem vagyunk egyedül ezen a felfedezőúton. Itt segítünk egymásnak, hogy fejlesszük vállalkozásainkat, megosztjuk tapasztalatainkat, építjük kapcsolatainkat, és elsajátítjuk a sikerhez vezető út legfontosabb elemeit. Rendszeresen szervezünk eseményeket, tréningeket és workshopokat, ahol a szakértőből vállalkozóvá válás kihívásait is megismerhetjük.
Mi. Együtt. Fejlődünk.
Comentários