top of page

Mit kell tudnia minden cégvezetőnek a tartalommarketingről?

A tartalommarketing alapja a minőségi tartalom készítése és megosztása. Bár ez a marketingforma egyre népszerűbb a vállalatok körében, számos cégvezetőnek hiányosak az ismeretei arról, hogy mi is a tartalommarketing, és hogyan lehet a leginkább kihasználni. Az alábbiakban összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat:


1. Nem csak a mennyiség, a tartalom is számít! A rendszeres posztolás nem elég, a szövegnek jó minőségűnek és informatívnak is kell lennie, és lehetőleg közvetlenül a célközönségedhez kell szólnia. Az értékes, kiemelkedő tartalmakon keresztül hűséges olvasókat nyerhetsz, és meggyőzheted őket arról, hogy érdemes az általad megosztott tartalmakkal foglalkozniuk.


2. Ne csak eladj, adj értéket! A tartalommarketing fő célja, hogy értékes információkkal szolgáljon a felhasználók számára – ellentétben a marketinggel, ami a direkt eladások növelését célozza. Az értékes, segítő tartalmak közlése fokozhatja a bizalmat a céged iránt, fenntarthatja az érdeklődést, és potenciális ügyfeleket hozhat.


3. Ha nincs aktivitás az oldalon, a keresőmotorok is figyelmen kívül hagyják! A weboldal keresőoptimalizálása ma már nem működik jó minőségű, folyamatosan frissülő tartalmak nélkül. Az állandó láthatósághoz a cégeknek rendszeresen publikált és megosztott tartalmakra van szükségük a weboldalaikon és közösségi média csatornáikon.


4. Nem elég az egyszeri sprint, készülj hosszú távra! A tartalommarketing nem egyszeri tevékenység, hanem folyamatos munka, melynek során újabb és újabb informatív tartalmakat kell létrehoznod és beillesztened az átfogó marketingtervedbe.


5. Most blogger vagy cégvezető vagy? Csináld okosan! A modern technológia eszköztára számos lehetőséget kínál: használj időzített posztokat vagy szoftvereket, amikkel be tudod állítani, hogy az általad közzétett tartalmak mikor jelenjenek meg. Nem kell minden nap foglalkoznod a dologgal, ha okosan csinálod. Amikor van időd, írj, oszd meg a tapasztalataidat és adj értéket, amikor nincs időd, hagyd, hogy az automatizáció gondoskodjon a folytonosságról.


A tartalommarketing egy hosszú távú befektetés, amelynek eredményei lassabban érnek be, de hónapok vagy akár évek múlva is kamatozhatnak. A tartalommarketing során alkalmazott stratégiát a célközönséghez kell igazítani, ehhez pedig tudnod kell, hogy milyen érdeklődési körökkel rendelkeznek, és hogyan lehet leginkább megfelelni az igényeiknek. De mit ér a sok erőfeszítés, ha semmi nem látszódik belőle? Törekedned kell rá, hogy motiváld magadat, és erre az egyik legjobb módszer, ha nyomonköveted az eredményeidet. A tartalommarketing hatékonyságának mérésére olyan eszközöket használhatsz, mint például a kattintások száma, a lead-generálás aránya vagy a konverziók száma. Ezek az adatok segíthetnek a stratégia finomításában és a következő lépések meghatározásában.


Összefoglalva tehát a tartalommarketing fontos részét képezi a cégek online jelenlétének és a célközönség elérésének. A cégvezetőknek ahhoz, hogy hatékonyan használhassák a tartalommarketinget, tisztában kell lenniük a tartalommarketing felhasználási lehetőségeivel, a stratégia megtervezésének fontosságával és a rendelkezésre álló mérőeszközökkel.


Mi. Együtt. Fejlődünk.

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page