top of page

Marketing a recesszió idején - Új lehetőségek keresése

A világjárvány, az orosz-ukrán háború és az azt követő recesszió időszaka nehéz lehet a vállalkozók és üzlettulajdonosok számára. Az eladások csökkenése, az ügyfelek körüli bizonytalanság és a pénzügyi kihívások ellenére azonban ez az időszak lehetőségeket is rejt magában. Egy tudatosan és empatikusan megközelített, jó marketing stratégia ilyenkor kulcsszerepet játszhat a vállalkozás sikerében. Az alábbi lista segíthet megtalálni a lehetőségeket a recesszió időszakában:


  1. Szolgáld az ügyfeleidet! Emlékeztesd magad, hogy ügyfeleidnek lehetnek olyan problémái, melyekre az általad kínált termékek megoldást jelenthetnek. Ha segíteni tudsz, ne hagyd ki a lehetőséget, ajánld magad!

  2. Az empátia a kulcs! Az embereknek szükségük van arra, hogy érezzék, valaki odafigyel rájuk és megérti a helyzetüket. Az általad nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők szemén át nézve a dolgokat, nyílt, őszinte, emberi kommunikációval a vállalkozás empatikus módon nyújthat segítséget.

  3. Kérdezd az ügyfeleidet! Az ügyfelek véleménye kulcsfontosságú lehet a marketingstratégia és a termékkínálat megváltoztatásának szempontjából a recesszió időszakában. Ha őket kérdezed, megtudhatod, hogy milyen igényeik vannak, és ezek alapján módosíthatod a termékkínálatot és a marketingstratégiát.

  4. Gondolkodj hosszú távon! A recesszió időszaka egyszer véget ér, a vállalkozásoknak pedig fel kell készülniük a növekedésre. Ahhoz, hogy a jövőben növekedhess, elengedhetetlen az ügyfeleid megtartása és az új ügyfelek megnyerése. Ahhoz, hogy a konkurencia előtt járhassanak, a vállalkozásoknak folyamatosan fejlődniük kell, és új lehetőségeket keresniük a piacon.


A fentebbi gondolatból meríts erőt: a recesszió időszaka ugyan új kihívásokat jelent, de lehetőségeket is rejt magában. A marketing egy olyan eszköz, amely segíthet megtalálni ezeket a lehetőségeket és sikeresebbé válni a recesszió időszakában. Ha megfontolod a fenti tanácsokat, vállalkozásod növekedésnek indulhat és felkészülhet a jövőre.

A Boost egyik alappillére egymás segítése. Fejleszd saját vállalkozásodat azáltal is, hogy másoknak segítesz, hiszen ha adsz, az fokozottan térül meg! A recesszió időszakában különösen nagy szükség van egymás támogatására – legyen szó akár ajánlás adásáról, akár egyes szolgáltatásokon vagy termékeken keresztüli segítségnyújtásról, esetleg egy tapasztaltabb tag vagy coach által adott marketing tippekről. A Boostban képzett üzleti coach-ok állnak a rendelkezésünkre, akik szükség esetén akár specifikus problémák kapcsán is profi segítséget nyújtanak.


Mi a Boostnál valódi közösség vagyunk - egy barátságos, céltudatos és tapasztalt nemzetközi hálózaton belül igyekszünk segíteni vállalkozó társainkat abban, hogy kölcsönösen nőhessünk.


Mi. Együtt. Fejlődünk.

bottom of page