top of page

Frissítsd fel marketinged 5 egyszerű lépésben!

Az új év mindig a lehetőségek, a megújulás ideje, így adott az alkalom a vállalkozásod marketingstratégiáinak megújítására. Ha szeretnéd, hogy a márkád jól felismerhető és a versenytársak közül kitűnő legyen a szakterületeden, akkor érdemes időt szánni a marketing stratégia frissítésére is. Modern világunkban a vizuális üzenetek egyre növekvő fontossága miatt egy jól bemutatott márka jelentős előrelépést jelenthet a siker felé vezető úton.


Kedvcsinálónak összeszedtem több módszert, amit kipróbálhatsz. A következő 5 tanács segítségével felfrissítheted a marketingedet:


  1. Logó frissítése: Ha a logód már régi vagy egyszerűen csak elavultnak, megkopottnak tűnik, akkor érdemes elgondolkozni a módosításon. Ügyelj azonban arra, hogy következetesen használd a színeket, ezek ugyanis tudat alatt sokkal erősebben hatnak az asszociációra, mint a forma vagy a szavak. Azaz, ha már van a márkádnak egy színsémája, azt nem érdemes módosítani. Módosítsd a dizájnt vagy a szlogent, így a logód friss lehet, mégis felismerhető!

  2. Üzleti erőforrások frissítése: A munkalapok, kiadványok, diagramok és grafikonok frissítése és letisztázása növeli a felhasználóbarátságát. Vizuálisan leegyszerűsített erőforrások segítenek a vállalkozásod bemutatásában, és könnyebben meg is maradnak a fejekben.

  3. Marketing és márkaépítési stílusok: Az egységes stílust képviselő képek és grafikák egymást erősítve segítik a marketinged a választott irányba mozdulni. Ha még nem tetted volna, mindenképpen készíts egy stíluskalauzt vagy grafikai nyelvezet magyarázatot. Nálunk (Finnországban) ez nagyon elterjedt és szinte minden cég rendelkezik ilyennel. Ez lehet egy mappa a számítógépeden, vagy egy összeszedett, könnyen átlátható PDF dokumentum. Ami a stíluskalauzodban szerepeljen:

    1. A logó teljes színében

    2. A logó agyszínben

    3. A logó 1:1-es változata online profilképként

    4. A márkád színeinek kódja, hogy egységes maradjon a design nyelved

    5. A márkád által használt fontok és használatukra irányuló instrukciók

    6. Más fontos grafikai elem (pl.: autók designja)

  4. Szlogen frissítése: A szlogen ugyanolyan fontos, mint a logó. Áss mélyebbre a küldetésednek megfelelő szlogen megtalálásához, amely a lehető legjobban képviseli a vállalkozásodat! Nem árt a lógóban jelezni a vállalkozásod küldetését.

  5. Digitális jelenlét frissítése: A mai világban az online jelenléted a legfontosabb marketingeszközöd. Frissítsd a weboldaladat és a közösségi média fiókjaidat, az e-mail-kampányaidról se feledkezz meg!


Az új év nem csupán a marketing frissítése szempontjából a legjobb idő, hanem a célközönség új, pontosabb meghatározására és megismerésére is remek időszak. Tájékozódj a piaccal, a fogyasztói igényekkel kapcsolatban, ismerd meg a versenytársakat és az aktuális árakat. Alakítsd ki a megfelelő célközönségre fókuszáló marketingtervet, amely megfogalmazza a céljaidat és tartalmazza a célközönség elérésének pontos módját, valamint a közvetíteni szánt üzenetet. Az új év a meglévő partnerekkel való újrakezdésre is jó alkalom. Gondold végig, kik a legfontosabb partnereid és hogyan lehetséges a kapcsolatotokat erősíteni. A marketing frissítése növelheti a vállalkozásod sikerességét, csak néhány egyszerű lépést kell megtenned!


A Boost egyik alappillére a folyamatos tanulás és fejlődés, ezért a Boost tagjaként minden héten tapasztalt üzleti coach-ok által vezetett oktatáson vehetsz részt, melynek során más vállalkozókkal közösen gondolkodva fejlesztheted többek között a marketingstratégiádat is – amit mindjárt ki is próbálhatsz a következő Boost találkozó alkalmával, amikor is bemutathatod a vállalkozásodat! Mi a Boostnál egy olyan inspiráló, kreatív, támogató közeget alkotunk, ami minden eszközt és forrást megad ahhoz, hogy nőhess, ha nőni akarsz.


Mi. Együtt. Fejlődünk.

bottom of page