A vállalkozás fenntarthatóságának elengedhetetlen részét képezi az árak helyes meghatározása. Egy vállalkozás számára kétségtelenül fontos, hogy nyereséges legyen, ezt pedig elsősorban a megfelelő árképzéssel lehet fenntartani. Az árképzés nem csak az árak meghatározását jelenti, hanem a termék, vagy szolgáltatás valódi értékének meghatározását is. Az alábbi három árazási stratégia segíthet abban, hogy a vállalkozásod fenntartható legyen:
1. Maga az árképzés – Az árak meghatározása a marketing egyik legfontosabb összetevője, amelyet azonban gyakran figyelmen kívül hagyunk. Az árak a kínált szolgáltatás, vagy termék vélt értékét fejezik ki, így magától értetődik, hogy az értéknek megfelelően kell az árakat meghatározni. Fontos, hogy ne árazzunk túl, de alá se lőjünk az összeggel!
2. Érzékelt érték – Az érték számszerűsíthető, érzékelhető része az ár. Amikor valaki többet költ valamire, világos, hogy számára az adott termék/szolgáltatás nagyobb értékkel bír. Azok a vásárlók, akik többet fizetnek, a nagyobb anyagi befektetés révén jobban elköteleződnek, és ezért jobb ügyfelek. Az árképzés egyik célja tehát a vásárlók elkötelezettségének növelése.
3. Az árak állandósága – A vállalkozás fenntarthatósága az ügyfelek kiszolgálásának folyamatosságától függ. Az árakat úgy kell meghatározni, hogy a vállalkozás kényelmesen fenn tudja tartani őket, és folyamatosan ki tudja szolgálni az ügyfeleit. Hiába tervezünk alacsonyabb árral, hogy ezzel embereket vonzzunk be, ha később ebből a forrásból nem tudjuk finanszírozni a kiszolgálást.
Összefoglalva tehát a vállalkozás fenntarthatóságának elengedhetetlen részét képezi az árak helyes meghatározása. Az árak meghatározása nem csak a folyamatos nyereség fenntartása miatt fontos, hanem a vásárlók elkötelezettségének növelésében és a folyamatos kiszolgálás biztosításában is nélkülözhetetlen. A vállalkozás fenntarthatóságának biztosításában segíthet a megfelelő árak meghatározása, az érték érzékelt részének figyelembevétele és az árak állandósága. A helyes árak meghatározása a vállalkozás sikeres működésének alapja, és a fenntarthatóság kulcsfontosságú eleme.
Mi a Boostnál mindannyian vállalkozók vagyunk, és pontosan tudjuk, mekkora fejtörést okozhat az árak helyes meghatározása, és milyen fáradtságos feladat fenntartani egy vállalkozást – azonban ezzel senkinek sem kell egyedül megküzdenie! A Boost csoportokban szakképzett üzleti coach-ok állnak a rendelkezésre, hogy tudásukkal és tanácsaikkal hozzájáruljanak a tagok fejlődéséhez. A rendszeres oktatások során mindent megtanulhatsz, amit az üzletvezetésről tudni érdemes, ha pedig a gyakorlatban is kipróbálod a kapott tippeket, lehetőséged van megbeszélni a tapasztaltakat, és esetleg tovább finomítani a stratégiádon. Nem születünk vállalkozóknak, azzá válunk, a növekedéshez pedig biztos hátteret jelent egy Boost csoport.
Mi. Együtt. Fejlődünk!
Comentarios