top of page

Beszámoló a 13. Boost találkozóról!

Frissítve: 2023. ápr. 17.

Újabb hét, újabb Boost találkozó! Mi is az a Boost?

A Boost egy új üzleti koncepció, amelyet 2020 végén alapított tíz finn üzletember, összekapcsolva a hálózatépítést, az üzleti képzéseket és az ajánlásokból származó jutalmakat, hogy segítsék a tagok fejlődését, értéket hozzanak a cégeikbe és tudatosan törekedjenek a boldogabb életre. Továbbá fontos megjegyezni, hogy a Boost networking koncepciójában kiemelt fókuszban az áll, hogy segítse a tagok fejlődését, valamint, hogy a tudásmegosztás által értéket adjon, folyamatos fejlődésre ösztönözzön, hiszen ez a siker kulcsa! A Boost Academy keretein belül legutóbb Preiner Anna Mária az ügyfélkapcsolatok azonosításáról és azok fontosságáról tartott előadást.


Legfontosabb mérföldkövek az ügyfélkapcsolatok azonosítása szempontjából:


1. Azonosítsd a cél-piacodat!

Fontos, hogy első körben azt kell meghatároznunk, hogy milyen szegmensre szeretnénk célozni és ezt követően kell finomhangolnunk a lépéseinket.

Cél: a szélesebb piac → kisebb, konkrét csoportokra bontása (“Kék óceán stratégia”)

  • alapvető marketing aspektus

  • sikeres értékesítés feltétele

  • legjövedelmezőbb ügyfélcsoportok megtalálása

  • megalapozott döntés a marketing stratégia kidolgozására

2. Szegtmentáld az ügyfélkörödet - hozz létre vásárlói személyeket!

Ha eldöntöttük, mely vásárlói réteget szeretnénk élérni, akkor őket kell pontosabban szemügyre vennünk. Az alábbiak segíthetnek nekünk az ügyfélkör pontosabb becélzásában:

  • vizsgáld meg milyen szegmensben értékesítesz? B2B vagy B2C ?

  • Demográfiai szegmentáció (életkor,generáció, nem, etnikum, családi állapot, családméret, iskolai végzettség, foglalkozás, jövedelem viszonyok)

  • Földrajzi szegmentáció (ország, állam, város, régió, földrajzi faktrok, pl: klíma, kultúrális referenciák,népesség, stb.)

  • Pszichográfiai szegmentáció (személyiségvonások, értékeik, hitük, attitűdjeik, életstílusuk, társadalmi osztályuk,…)

  • Viselkedési szegmentáció (interakció a márkáddal/ szolgáltatásoddal, előnyök, vásárlási szokások, alkalmak, időzítések, termék/szolgáltatás használat, lojalitás szintjük)

3. Szabd személyre az üzeneteidet!

Minden vásárló értékeli, ha egyedi ügyfélélményt, kiszolgálást kaphat. Ennek fontos része a személyre szabott üzenet is. De nézzük mik tartoznak még ebbe a karótegóriába és ezek milyen hozadékot termelnek vállalkozásunk száméra:

  • Jobb marketing kampányokat készíthetünk (kérdőívek, ügyfél-elégedettség mérése)

  • Kínálat fejlesztés (mire keresnek megoldást?)

  • Ügyfél-megtartás (a legjobban fizető ügyfeleknek, testreszabott ajánlat, újra kapcsolatba kerülni)

  • Ár-optimalizálás (ügyfelek szociális és jövedelmi strátuszai vs. árazás)

4. Tesztelés és finomítás!

Amikor megvan a kész koncepciónk, hogy hogyan érjük el, szólítsuk meg az ügyfeleinket, már "csak" azt kell monitoroznunk, hogy az általunk felállított tervezet hogyan működik.

Mire figyeljünk? Mit is csináljunk a gyakorlatban?

  • egyszerű és könnyen értelmezhető legyen az üzenet

  • mérhető legyen az eredmény

  • elég nagy és értékes legyen a szegmens

  • elérhetők legyenek promociókon, kommunikációs csatornákon keresztül

  • folyamatosan gyűjtsük és elemezzük az adatokat

  • automatizáljuk a marketing tevékenységeinket

5. Tudás hasznosítása

  • Határozd meg az ideális ügyfeleidet (kulcs-jellemzőik, vásárlási szokások, érdeklődés…)

  • Végezz piackutatást (felmérések, fókuszcsoportok, célpiaci igények felmérése…)

  • Fejleszd ki a vásárlói profilokat (részletes profilok, ideális ügyfelek fájdalom-pontjai, célok, motivációk…)

  • Szegmentáld a közönséged (specifikus csoportok: közös jellemzők, viselkedés…)

  • Szabd személyre az üzeneteidet (üzenetek és kampányok az egyes csoportokra, fájdalom-pontokra és célokra rezonáló képi világgal és nyelvezettel)

Ha a fenti pontokat figyelembe véve elkezdesz a jelenleg megszokott, (talán) kevésbé működő cselekvési terveden változtatni, meg fogod látni a pozitív eredményt! Ha több személyes tapasztalatra, vagy akár szakmai támogatásra van szükséged, látogass el a Boostba. A tagok egymást támogatva érik el a sikereiket, továbbá a Boost Academy is minden alkalommal olyan kiemelt, válllalkozókat érintő témákban tart oktatásokat, melynek segítségével minden tag könnyebben és gyorsabban érheti el az áhított sikert!

Találkozunk április 13-án!


Addig is: MI. EGYÜTT. FEJLŐDÜNK.


Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page